Od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 16.00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH
Godziny zajęć
|
Czas od- do
|
Aktywność dzieci
|
Sprawdzenie
|
I część dnia
1 godz.
2 godz.
3 godz.
|
700–800
|
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym. Gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych.
Prace porządkowe w sali.
|
30 min ZD
|
800–815
|
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
|
15 min D
|
815 –830
|
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania.
|
15 min OP
|
830–900
|
Śniadanie.
|
30 min OP
|
900–915
|
Przygotowania do zajęć.
|
15 min ZD
|
II część dnia
4 godz.
5 godz.
6 godz.
|
915–945
|
Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego.
|
30 min D
|
945- 10.00
10.00-10.30
|
II śniadanie
Język angielski
|
15 min OP
30 min 2x w tygodniu
|
1000–1015
|
Przygotowania do wyjścia do ogrodu // czynności samoobsługowe.
|
15 min OP
|
1015–1130
|
Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym (zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne) // Zabawy zajęcia sprzyjające aktywności dziecięcej w sali (gry i zabawy ruchowe , zabawy integracyjne, zabawy dowolne, praca indywidualna z dziećmi w tym z dzieckiem zdolnym).
|
75 min OG lub ZD
|
1130–1145
|
Powrót z ogrodu, czynności samoobsługowe w szatni //prace porządkowe w sali.
|
15 min OP
|
1145–1200
|
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu.
|
15 min OP
|
1200–1245
|
Obiad.
|
15 min OP
|
III część dnia
7 godz.
8 godz.
9 godz.
10 godz.
|
1245-1400
|
Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
Sen dzieci.
Czynności samoobsługowe
Zajęcia dodatkowe dla chętnych dzieci –zajęcia sportowe "Drużyna Kangura", taniec (1300-1530)
|
|
1400–1410
|
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
|
|
1410–1430
|
Podwieczorek.
|
|
1430–1600
|
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci.
Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali //zabawy dowolne w ogrodzie
|
|
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
Godziny zajęć
|
Czas od- do
|
Aktywność dzieci
|
Sprawdzenie
|
I część dnia
1 godz.
2 godz.
3 godz.
|
700–800
|
Schodzenie się dzieci. Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym:
gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze itp. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych.
Prace porządkowe w sali.
|
30 min ZD
|
800–815
|
Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe.
|
15 min D
|
815 –830
|
Czynności higieniczne oraz przygotowanie do śniadania.
|
15 min OP
|
830–900
|
Śniadanie.
|
30 min OP
|
900–915
|
Przygotowania do zajęć.
|
8 min ZD
7 min OP
|
II część dnia
4 godz.
5 godz.
6 godz.
|
915–1015
|
Zajęcia dydaktyczne, będące realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego.
|
60 min D
|
1015–1030
10.30- 11.00
|
II śniadanie
Język angielski
|
15 min OP
30 min 2x w tygodniu
|
1030 -1045
|
Przygotowania do wyjścia do ogrodu //czynności samoobsługowe.
|
15 min OP
|
1045–1130
|
Spacery, wycieczki oraz pobyt w ogrodzie przedszkolnym (zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze, zabawy dowolne) // Zabawy zajęcia sprzyjające aktywności dziecięcej w sali (gry i zabawy ruchowe w sali, zabawy integracyjne, zabawy dowolne, praca stymulacyjno- kompensacyjna , praca z dzieckiem zdolnym).
|
45 min OG
lub ZD
|
1130–1145
|
Powrót z ogrodu, czynności samoobsługowe w szatni // prace porządkowe w sali
|
15 min OP
|
1145–1200
|
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do obiadu.
|
15 min OP
|
1200–1245
|
Obiad.
|
15 min OP
|
III część dnia
7 godz.
8 godz.
9 godz.
10 godz.
|
1245-1300
|
Odpoczynek – słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej.
|
15 min D
|
1300 -1400
|
Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz z inicjatywy dzieci:
(gry i zabawy dydaktyczne, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe, zabawy dowolne w sali lub w ogrodzie, praca indywidualna z dziećmi) .
Zajęcia dodatkowe dla chętnych dzieci –zajęcia sportowe "Drużyna kangura", taniec ( 1300 – 1530)
|
|
1400–1410
|
W łazience czynności higieniczne oraz przygotowanie do podwieczorku.
|
|
1410–1430
|
Podwieczorek.
|
|
1430–1600
|
Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci.
Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali.
W zależności od pogody – zabawy dowolne w ogrodzie.
Rozchodzenie się dzieci.
|
|
|